|
|
Unity Programında Level Oluşturma
|
Unity programında oyunlar levellerden, bölümlerden oluşmaktadır. Her bölüm birbirinden bağımsız olarak hareket eder. Unity programı ilk açıltığında başlangıçta bir tane level bulunur. Bölümler unity programında Scenes klasörü altında oluşturulmaktadır.
|
Kategorisi:
Unity
2
defa okundu
|
Tarih:
27.01.2024 14:01:45
Etiket:
unity level scene
|
|
Unity Programında Scene Navigasyon Paneli
|
Seçili nesneyi x, y ya da z yönünde hareket ettirmek için kullanılır. Bu simge seçildiğinde nesnemizde kırmızı(x), yeşil(y) ve mavi(z) renkte oklar belirir. Bu okları kullanarak nesneyi sahnede hareket ettirebilirsiniz. Bu menüye w kısayol tuşuyla ulaşabilirsiniz.
|
Kategorisi:
Unity
4
defa okundu
|
Tarih:
27.01.2024 13:01:54
Etiket:
unity transform rotate scale
|
|
Unity Programında Scene Ve Game Paneli
|
Unity programında tüm nesnelerin yer aldığı, tasarımın yapılması için gerekli olan çalışma alanını ve projenin çalıştırılmasıyla çıktının alınmasnın sağlayan panelleri bu makalede anlatacağız.
|
Kategorisi:
Unity
5
defa okundu
|
Tarih:
25.01.2024 13:01:41
Etiket:
unity scene game display play
|
|
Scratch Programında Balık Yiyen Penguen Oyunu 2
|
Bir önceki dersimizde penguen oyununa ait temel işlemleri gerçekleştirmik. Burada ise oyunun başlat butonuyla baslamasıyla beraber diğer işlemleri gerçekleştireceğiz. Öncelikle penguenin hareketini kontrol edelim. Farenin x ve y konumlarını penguenin hareketi için kullanacağız. Bu arada bu oyunu doğrusal programlama tekniğiyle çözmek istediğimiz için koşullu ifadeleri kullanmayacağız. Örneğin bir kukla içinde ikizini oluştur metodu iki tane olduğunda hangisinin oynatılacağı gibi hususları şimdilik dikkate almayacağız.
|
Kategorisi:
Scratch
11
defa okundu
|
Tarih:
25.05.2021 12:05:19
Etiket:
scratch oyun hareket kukla dekor sahne kodlama fare mouse paddle
|
|
Scratch Programında Balık Yiyen Penguen Oyunu 1
|
Bu uygulamamızda balıkları yiyerek beslenen bir oyun yapacağız. Oyunumuz Başlat düğmesiyle başlayacak, sahnemizin arka planıda bir denizaltı manzarası, penguen ve balık olacak. Uygulamamızın adını PenguenBeslenme olarak verelim. Underwater 2 dekorunu sahnemize ekleyelim. Seslerden Video Game 2 ses dosyasını seçiyorum. Arka plan ile ilgili seçim işlemlerim tamam. Şimdi kuklalarımızı ekleyelim.
|
Kategorisi:
Scratch
13
defa okundu
|
Tarih:
25.05.2021 10:05:02
Etiket:
scratch oyun hareket kukla dekor sahne kodlama fare mouse paddle
|
|
|
|