|
Scratch Programında Balık Yiyen Penguen Oyunu 2
|
Bir önceki dersimizde penguen oyununa ait temel işlemleri gerçekleştirmik. Burada ise oyunun başlat butonuyla baslamasıyla beraber diğer işlemleri gerçekleştireceğiz. Öncelikle penguenin hareketini kontrol edelim. Farenin x ve y konumlarını penguenin hareketi için kullanacağız. Bu arada bu oyunu doğrusal programlama tekniğiyle çözmek istediğimiz için koşullu ifadeleri kullanmayacağız. Örneğin bir kukla içinde ikizini oluştur metodu iki tane olduğunda hangisinin oynatılacağı gibi hususları şimdilik dikkate almayacağız.
|
Kategorisi:
Scratch
11
defa okundu
|
Tarih:
25.05.2021 12:05:19
Etiket:
scratch oyun hareket kukla dekor sahne kodlama fare mouse paddle
|
|
Scratch Programında Balık Yiyen Penguen Oyunu 1
|
Bu uygulamamızda balıkları yiyerek beslenen bir oyun yapacağız. Oyunumuz Başlat düğmesiyle başlayacak, sahnemizin arka planıda bir denizaltı manzarası, penguen ve balık olacak. Uygulamamızın adını PenguenBeslenme olarak verelim. Underwater 2 dekorunu sahnemize ekleyelim. Seslerden Video Game 2 ses dosyasını seçiyorum. Arka plan ile ilgili seçim işlemlerim tamam. Şimdi kuklalarımızı ekleyelim.
|
Kategorisi:
Scratch
13
defa okundu
|
Tarih:
25.05.2021 10:05:02
Etiket:
scratch oyun hareket kukla dekor sahne kodlama fare mouse paddle
|
|
|
|
|
|
Scratch Programında Butonlar Yardımıyla Media Player Oluşturma
|
Bu uygulamamızda ses dosyalarını oynatabileceğimiz, ileri geri geri sarabileceğimiz sesini kısabileceğimiz bir media player yapmaya çalışacağız. Öncelikle MediaPlayer isminde bir proje oluşturalım. Öncelike sahnemize bir dekor ekleyelim. Ben Concert dekorunu seçiyorum. Ses dosyalarını tüm kuklalar kullanabilsin diye sahneye ekleyelim. Sahne seçiliyken Sesler sekmesine gelelim. Döngüler grubundan rastgele 4 tane ses dosyası ekleyelim.
|
Kategorisi:
Scratch
46
defa okundu
|
Tarih:
24.05.2021 09:05:40
Etiket:
dscratch oyun hareket kukla dekor sahne kodlama fare mouse paddle
|
|
|