|
|
|
Unity Programında Vektörler
|
Yönü, doğrultusu ve uzunluğu olan yönlü doğru parçasına vektör denir. Vektörün bir başlangıç ve bitiş noktası vardır. Unity size oyunlarınızı tasarlarken vektörel yapı sunar. Analitik geometride hipotenüs bir vektördür. Unity programında vektörlere geçmeden matematikteki vektörler konusunu çok iyi bilmemiz gerekir.
|
Kategorisi:
Unity
9
defa okundu
|
Tarih:
22.02.2024 16:02:54
Etiket:
unity oyun c# animasyon
|
|
Unity Programında Sin ve Cos Fonksiyonları
|
Matematikte trigonometrinin belkemiği olan sin, cos işlemleri oyun kodlamada en sık kullanılan fonksiyonlarladır. Analitik geometride sin ve cos grafiğini görmüşsünüzdür. Bu iki derece 0 ile 1 arasında hareket etmektedir. Öncelikler sahnemize Sprites nesnesi ekleyelim. Ben bir adet circle ekledim. Bu nesneye ekleyeceğimiz scripts dosyasını ekleyelim. Aşağıdaki kodları eklediğimiz bu dosyanın içine yazalım.
|
Kategorisi:
Unity
2
defa okundu
|
Tarih:
8.03.2021 09:03:32
Etiket:
unity oyun c# animasyon
|
|
|
|
|
İki Boyutlu Diziler
|
Boyutu iki değerle tanımlanan dizilere iki boyutlu diziler denir. Matematikte kullanılan matris, determinant işlemleri, geometride yer alan alan hesapları, analitik geometride yer alan koordinat sistemi bu dizilere verilebilecek en güzel örneklerdir. Excel gibi çizim tablolarından alışık olduğumuz satır ve sütun mantığı burada da geçerli olmakla beraber, bu dizileri kontrol edebilmek için boyut sayısı kadar iç içe döngüye de ihtiyaç duyarız.
|
Kategorisi:
Yazılım
0
defa okundu
|
Tarih:
16.10.2018 22:10:39
Etiket:
Yenilikçi Eğitim Eğitim Portalı Programlama Teknikleri Web Programlama Diziler Array
|
|