İçinde < Yenilikçi Eğitim > bilgisi geçen 7 makale bulundu. Şu anda 1. sayfadaki makaleler görüntüleniyor.
 
Ekranın Ortasında Tanımlı Bir Div İçinde Resmin Sağ Üstten Başlayıp Divi Kaplayan Animasyonunu JQuery İle Yapınız
Web sayfalarında animasyonlar sayfanın değişik yerlerinde oynatılmaktadır. İlgili animasyon sadece tanımlı olduğu kutu içinde gerçekleştirilirken web sayfasının diğer kısımları etkilenmemektedir. Bu uygulamamızda öncelikle ekranın ortasında bir kutu oluşturulacak, bu kutunun içinde animasyon gerçekleştirilecektir. Burada resmin kutunun içinde sağ üstten başlayıp kutuyu kaplamasını sağlayacağız. Şimdi animasyona ait uygulamamızı yapalım.
Kategorisi: Jquery 8 defa okundu
Tarih: 5.03.2022 15:03:19 Etiket: web tasarımı ve programlama uygulamalar web javascript ToolBox Properties Nesneler Tetris Köstebek Yılan Boru akordiyon menüde seçili başlığı sayfanın başında gösterme  

Tetris Oyununu Javascript Dilini Kullanarak Web Sayfasında Kodlama5
Bir önceki derste Tetris şekillerini oluşturmuştuk. Yeni tuşunu her tıklayışta yeni bir tetris şekli panonun üst tarafında ortaya çıkıyordu. Bu dersimizde tetris şekillerinin timer1 yordamında aşağı inişinin kodlarını yapacağız. Timer1 yordamını daha önce oluşturmuş ve burada test kodu kullanmıştık. Şimdi asıl tetris şekillerinin iniş kodlarını yazacağız. Önce 3 tane değişken tanımlayacağız. Birincisi tetris şekillerinde her karenin ayrı ayrı inişe uygun olup olmadığını saklayan devam(3) şeklinde dizi değişkendir. İkincisi eğer 4 şekilde inişe uygunsa şekilin tümü için uygunluk veren devamet değişkenidir. Üçüncüsü de panonun dolu mu veya boş mu olduğunu saklayan bitir değişkenidir. Bu üç değişkende bilgileri evet yada hayır şeklinde saklayacağı için boolean tipinde tanımlamamız gerekir.
Kategorisi: Javascript 4 defa okundu
Tarih: 14.04.2022 10:04:50 Etiket: web tasarımı ve programlama uygulamalar web javascript ToolBox Properties Nesneler Tetris Köstebek Yılan Boru akordiyon menüde seçili başlığı sayfanın başında gösterme  

Tetris Oyununu Javascript Dilini Kullanarak Web Sayfasında Kodlama4
Bildiğiniz gibi klasik tetris şekilleri 7 adettir ve her biri 4 kareden oluşur. O halde önce bu 4 karenin konumunu saklayan 4 değerli bir dizi, şeklin hangi durumda olduğunu saklayan integer bir değişken, şeklin rengini saklayan color tipte bir değişken ve hangi şekli seçeceğimizi belirten integer değişken tanımlamalıyız.
Kategorisi: Javascript 2 defa okundu
Tarih: 7.02.2022 15:02:07 Etiket: web tasarımı ve programlama uygulamalar web javascript ToolBox Properties Nesneler Tetris Köstebek Yılan Boru akordiyon menüde seçili başlığı sayfanın başında gösterme  

Tetris Oyununu Javascript Dilini Kullanarak Web Sayfasında Kodlama3
Bir önceki derste Kare5'in aşağı iniş animasyonunu test etmiştik. Test eden arkadaşların sorunu gördüğünü umuyorum. Kare, Kare195'den sonra daha aşağı inmeye çalıştığında program hata verir. Çünkü Kare205 yoktur. Burada Kare195'den sonraki inişi engelleyecek yani şekil tabana geldiğinde onu durduracak bir kontrol komutu koymamız gerekir. Taban kontrolu yetmiyor. Çünkü ikinci şekil aşağı inerken tabanda bir şekil olacaktır. O halde altta bir şekil var mı onu kontrol etmeliyiz. Bitmedi, pano doldu mu dolmadı mı onu da kontrol etmeliyiz. Pano dolunca oyunu bitirmeliyiz. Şimdi bu işlemleri gerçekleştirelim.
Kategorisi: Javascript 3 defa okundu
Tarih: 4.12.2021 10:12:20 Etiket: web tasarımı ve programlama uygulamalar web javascript ToolBox Properties Nesneler Tetris Köstebek Yılan Boru akordiyon menüde seçili başlığı sayfanın başında gösterme  

Tetris Oyununu Javascript Dilini Kullanarak Web Sayfasında Kodlama2
Bir önceki makalede tetris için kareler, pano ve pano etrafına çizgiler oluşturmuştuk. Bu bölümde ise oyun için gerekli olan menüyü ve oyunun seviyesi ile puanları gösteren labelleri ekleyeceğiz. Yeni Oyun için "Yeni", oyunu durdurmak için "Durdur", duran oyunu devam ettirmek için "Devam", programdan çıkış için "Çıkış" butonlarını, oyunun seviyesini gösteren "Seviye : 1" ve alınan puanları göstermek için de "Puan : 0" olmak üzere 2 tane label ekleyeceğiz.
Kategorisi: Javascript 6 defa okundu
Tarih: 30.04.2022 12:04:33 Etiket: web tasarımı ve programlama uygulamalar web javascript ToolBox Properties Nesneler Tetris Köstebek Yılan Boru akordiyon menüde seçili başlığı sayfanın başında gösterme  

JavaScript Sınıf Bildirimleri (Class Declarations) ile Sınıf Tanımlama
JavaScript, nesneye yönelik programlamada prototip (prototype) yöntemini kullanır. Bu modelde sınıflar yoktur. Bunun yerine bir çeşit kopyalama yöntemiyle yeni nesneler oluşturursunuz. Ancak fonksiyon yapılandırıcılar (constructor) kullanıldığında bu fonksiyonlar birer sınıf tanımlaması olarak düşünülebilir.
Kategorisi: Javascript 2 defa okundu
Tarih: 23.11.2021 08:11:44 Etiket: web tasarımı ve programlama uygulamalar web javascript ToolBox Properties Nesneler Tetris Köstebek Yılan Boru akordiyon menüde seçili başlığı sayfanın başında gösterme  

Bootstrap Accordion, Scroll To Top Of Active (Open) Accordion On Click?
Bootstrap ile web sayfalarını tasarlamak gayet kolay ve basittir. Ancak bazı durumlarda kodlarla sayfanın dinamik görünmesi için müdahale edilmesi gerekir. Burada da birden fazla seçenekli bir acordiyon yapısı kullanıldığında tıklanan seçeneğin ekranın en üstünde görüntülenmesi istenebilir. Bu amaçla aşağıdaki jquery kodlarını kullanabilirsiniz.
Kategorisi: BootStrap 2 defa okundu
Tarih: 21.11.2021 15:11:46 Etiket: web tasarımı ve programlama uygulamalar web javascript ToolBox Properties Nesneler Tetris Köstebek Yılan Boru akordiyon menüde seçili başlığı sayfanın başında gösterme