|
Unity Programında Script Editörünü Ayarlama
|
Unity programı script dili olarak c# kullanmaktadır. Bu dili çok rahat bir şekilde kullanabilmek için Visual Studio editörünü bilgisayara kurmanız gerekir. Bu editörü unity ile birlikte kurabileceğiniz gibi daha sonra da kurabilirsniz. Ancak bu editörü unity programında tanımlamanız gerekir.
|
Kategorisi:
Unity
6
defa okundu
|
Tarih:
27.01.2024 14:01:29
Etiket:
unity scripts test
|
|
|
|
|
Android Studio Programında Yerel Veri Tabanıyla Çalışmak
|
Her ne kadar bazı veriler sharedPrefrences kullanılarak kaydedilebilse de bazı durumlarda sharedPreferences tek başına yeterli olmaz. Daha karmaşık verilerin kaydedilmesi gerekirse daha fazlası kullanmalıdır. Bunlardan bir tanesi, yerel bir veri tabanı kullanılmasıdır. Mobil işletim sisteminde yerel veri tabanı olarak SQLite kullanılır. SQLite kurmak için herhangi bir işlem yapılmasına gerek yoktur. SQLite, işletim sisteminde kurulu olarak gelir.
|
Kategorisi:
Android
0
defa okundu
|
Tarih:
30.03.2023 11:03:36
Etiket:
android sqlite database local
|
|
|
|
Android Studio Programında sharedPreferences Kullanımı
|
Mobil uygulama geliştirme ortamında her zaman basit verileri kaydetmek gerekebilir. Örneğin kullanıcıdan alınan çeşitli bilgilerin yerel cihazda kaydedilip uygulama tekrar açıldığında kullanıcıya gösterilmesi gerekebilir. Bu tür basit veri kayıt işlemleri için sharedPreferences nesnesi kullanılabilir. Daha gelişmiş veri tabanları da kullanılabilir ancak basit bir veriyi kaydetmek için karmaşık bir veri tabanı kullanmaya gerek yoktur.
|
Kategorisi:
Android
1
defa okundu
|
Tarih:
27.03.2023 09:03:37
Etiket:
database sharedpreferences android hava
|
|